Monday, August 13

rindu yang tak berapa rindu


Assalamualaikum , gadis gadis dan jejaka hensem sekalian. 

  Gambar 1# rapat , Eiz Syaz Atem

Dah dekat 2 bulan lebih kot Syaz biarkan blog ni macam tu saja, sepi tanpa berita hmm Tapi yang penting , tempat Syaz belajar memang ada masalah dengan internet. Syaz pun tak paham betol . Act Syaz tengah cuti sekarang , baru je habis exam Ujian Pertengahan Semester (UPS) . Resultnya akan tahu dlm masa 2 week laterr, hmm tawakal saja :) 

Untuk ringkasan perjalanan hidup Syaz selama berada di KMP, syaz buat satu kisah utk cerita kan apa yang syaz alami di sana. konon dalam cerita ni , "Aku" adalah diri syaz sendiri lah , tapi rasanya cerita ni lebih banyak berkisar pasal roomates Syaz, A1T307. Entah macam mana rajin pulak nak bercerita segala kan, heww enjoy  J


Kisah 'AKU '

Ingat lagi waktu hari pertama abah dengan umi hantar ke kolej. Dah la hanya Wani sorang je yang dapat hantar aku, adik adik yang lain kena tinggal. Dengan parking penuh sampai kena letak kereta dekat belakang blok lelaki. Punyalah aku sedih. Punyalah aku takut tak boleh nak berdikari. Punyalah aku rasa nak balik je bila hadapi setiap masalah yang datang. Punyalah aku rasa nak cepat cepat habis semester satu. Punyalah aku nangis tiap malam sebab rindukan family kawan , arwah mamu. Punyalah kan *urut dada

Tapi lepas aku meniti hari hari selama 75 hari dekat kolej Matrikulasi Perlis ni, tibe tibe je terselit rasa sayang sangat nak tinggalkan bilik ,romate ,clasmate, Awal Asshari sekali. ewahh nampak sedih sangat leteww kann

Aku makin boleh berdiri sendiri. Ingat lagi aku dengan pesan umi, jaga diri. Kena pandai  bawa diri dekat tempat org walaupun tu tempat kelahiran aku. Bangun awal . Pesan abah pula, jangan tinggal solat. Cari kawan yang baik, Jangan malas belajar. Jangan tak basuh baju. Jangan bangun lambat ikut suka hang pastu poteng kelas. I end up boleh atasi semua tu. Hihi berguna juga umi abah nasihat macam macam. I always thought umi takut aku tak boleh nak berdikari sebab aku ni emmmhem, sebenarnya aku tak pernah berjauhan dengan family. Boleh dikategorikan anak manja juga, semua kena ikut kepala angin aku.




Gambar 2# Posing sikit depan komsas kami , Komsas Siti Aisyah 
Gambar 3# Kami lagi tapi Syikin tak da dlm tu
Gambar 4# Nak pusing pusing jap , Eiz Syikin Syaz 

Dah tiga hari masuk hari ni aku dekat rumah. Cuti aku dah start. Aku dah mula rindu teruk dekat romates aku. Walaupun kami ada bergaduh kecik, jeling menjeling manja. Sekejap okay , sekejap berombak #cewah . Main cop cop geng . Kau geng aku , aku geng dia , dia tak da geng ? Haishh lidah yang terjaga pun boleh tergigit tak kan lah kawan kawan tak boleh kan err --' Bila kita sweet , kita piknic ramai ramai . "Abang , kami nak order pizza ni " pahtu kita pusing satu kolej sama sama . Kita posing sakan pahtu gelak kuat kuat. Pahtu amik lagi gambar sampai semua naik penat. 


Bila ada majlis dalam dewan , mesti salah sorang drpd kita akan pergi awal, sebab nak cop tempat. 

''SOri , tempat ni dah ada org cop '' ''Weyh kau kat mana ? Aku dah cop tempat ni , cepat ! ''

Satu baris kerusi tu , hanya kita kita je. Bukan kita tak nak bercampur dgn org lain , bukan kita tak nak bergaul sosial tapi kita cuna nak eratkan hubungan antara kita. Masa ni je kita dapat gelak bersama selain masa dalam bilik. Jujur nya aku kata, aku banyak terasa hati dengan depa. Kadang kadang depa buli aku , layan aku macam budak kecik "sshhh syaz tak boleh taw ni , dia budak kecik " hmm cakap aku tak matang, marah aku kalau aku gayut fon tengah malam. tak pe aku sabar

Tapi tu dah tak penting , semua tu lagi mengeratkan kita kan ? walaupun sakit hati tapi kekadang nya aku suka juga kena layan macam tu. Maklum lah aku ni tak da kakak kandung , bila depa layan aku macam adik depa ,sekurangnya dapat juga aku merasa kasih seorang kakak  ecceh buat touching tiba tiba :D

Well pendek kata . Aku rindukan setiap detik kita bersama. Betul juga kata Cikgu aku dulu , kawan masa sekolah dengan kawan yang kita akan jumpa lepas sekolah sangat tak sama. Memang depa 100% tak sama langsung, habis berhempas pulas aku usaha kan untuk terima hangpa akhirnya aku berjaya.


Gambar 5# Eiz Syaz Tia(Kai) Farah(Kyok) Atem Syikin (Mama)
Gambar 6# Atem Syaz , paling rapat dengan dia. Bila aku nagis kau yg lap air mata aku , bila aku bangun tidur kau yang peluk aku , bila kau marah aku merajuk 

Ni puasa terakhir kita bersama kan , enam kepala. Next year dah tak sempat nak puasa bersama lagi, jadi sekalung terima kasih kepada hangpa semua sebab berusaha kuat juga utk kejutkan aku bersahur. Selalu nya kalau kat rumah waktu sahur, umi masuk bilik aku pahtu duduk kat sebelah aku tidur , kejutkan aku perlahan lahan. tu dekat rumah , dekat KMP tak yah tanya lah . Kekadang satu bilik tak sahur , aku mengada pergi mengadu dekat umi .

Punyalah kan umi pesan " nanti tidur jangan silent fon , nanti umi kejut kan"   Satu dua tiga empat ..... missed call dari umi dgn abah , tu belum tambah dari Awal Asshari lagi. Kekadang sampai depa kena tarik tangan aku bangun , paksa aku makan. Ada juga sampai aku makan roti pahtu pergi baring kejap konon nya akhirnya aku tidur dengan nyenyak nya, nasib baik roti tu dah habis aku telan haha

Bila minggu UPS , dalam bilik kita study sama sama , setiap malam Atem Aku dengan Eiz turun pergi cafe . Study lagi sambil gelak tapi masih boleh dikira sebagai study lagi. Harap result kita okay macam yang kita doa selalu .

Kesimpulan nya , You girls always stay in my heart . Aku pun tak taw kenapa aku buat post berjela panjang ni tentang korang. Mungkin aku rindu , mungkin sedang dirindui atau mungkin dilanda kerinduan ? k tak payah nak mungkin sangat lah .. tamat 

Nanti Syaz cerita pasal clasmate yang gila hapening pula  J psst , raya dah dekat yayy

1 doakan Syaz tabah:

✉ ¥ana Fauzi ✉ said...

Alololooo , cocuwikk =') Done follow here anyway :D

 
Blogger design by suckmylolly.com